OrganisatieDe Oplossingenmachine: waarom minder doen vaak meer oplevertIn organisaties gebeurt het dagelijks: iemand stelt een vraag, er wordt een algemene oplossing...
OrganisatieDeep Democracy in onzekere tijden – Lessen van Jitske KramerIn tijden van onzekerheid zoeken we houvast. Antropoloog en auteur Jitske Kramer – bekend van...
OrganisatieFouten maken: Tussen mythe en meerwaardeFouten maken. Het is een onderwerp dat iedereen raakt — van leiders en teams tot individuen die...
OrganisatieFouten maken: van angst naar groeiFouten maken. Voor de een is het een nachtmerrie, voor de ander een bron van inspiratie. In de praktijk blijken […]...
OrganisatieHet geheim van de neuslengte voorsprongZelfs tijdens een economische depressie doet de top 10-procent van bedrijven en professionals in bijna alle sectoren het beter dan […]...
OrganisatieDe prijs die de perfectionist betaaltEr zijn twee belangrijke gevolgen van perfectionisme in het leven van perfectionisten waar zij een hoge prijs voor betalen. De […]...
Organisatie‘Gelijke salarissen zorgen voor meer innovatie en technologie waar iedereen wat aan heeft’In de techwereld – en in de wereld in het algemeen – is er nog steeds sprake van mannelijke dominantie […]...
OrganisatiePolitieke en maatschappelijke keuzesHoe we publieke organisaties hebben georganiseerd staat niet op zichzelf, maar is een effect van politieke en maatschappelijke afslagen die […]...
OrganisatieHomeostatische werking van het systeemElk menselijk systeem is gericht op het bewaken van het evenwicht of de status quo door zelfregulatie. Dit geeft een […]...
OrganisatieDe regel-ruimteparadoxIk hou van regels. Ik vind het fijn om erop te kunnen vertrouwen dat iedereen de verkeersregels kent en dat […]...
OrganisatieHet MT in kaart brengen. Zo doe je datWil je in je organisatie praten over hoe het MT functioneert, dan moeten we eerst weten in wat voor MT […]...
OrganisatieGen Z minst favoriete collega om mee samen te werkenGen X en millennials trekken het liefst op met collega’s uit eigen generatie Meer dan de helft van de babyboomers […]...
OrganisatieI4IntegrityWaar wordt gewerkt, worden fouten gemaakt. Soms zelfs moedwillig en in strijd met de organisatiewaarden, -normen en regels. Intimidatie, agressie, […]...