MVO‘Geen beewashing maar beewatching door bedrijven’Iedereen komt ze wel eens tegen, bijenhotels op bedrijventerreinen met daaromheen een strak gemaaid...
StrategieBoom Management Podcast: Klaar voor elke crisis met Tom CompaijenElke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie...
StrategieKwart Nederlandse starters solliciteert niet door woningmarktMeer dan helft zou voor bedrijfswoning van baan wisselen Maar liefst 25 procent van alle Nederlandse...
StrategieContext: de levenscyclus van een opgaveDe systeemtheorie en de transitie theorie geven ons inzicht in het mogelijke verloop van de levenscyclus van een opgave — […]...
StrategieTrendanalyse, zo werkt hetTrendwatching of trendanalyse kan door organisaties worden toegepast om de toekomst van de organisatie vorm te geven. Dit door enerzijds […]...
StrategieWaarom wil je een cultuurverandering?Het beste ingrediënt voor een mislukte cultuurverandering is een onduidelijke waarom. Als je de informele leiders niet goed kunt uitleggen […]...
StrategieDrie toekomstbestendige skills voor startende finance professionals  Als beginnende finance professional heb je de banen voor het uitkiezen. Toch zijn er de laatste tijd interessante verschuivingen geweest […]...
StrategieHoe pak je crisiscommunicatie in de praktijk aan? Analyse statement BoomVorige week kwam uitgeverij Boom met een bericht over herdruk van het boek Klaar voor elke crisis vanwege correctiefouten. De […]...
StrategieEen crisis over een crisiscommunicatieboekAlsof de duvel ermee speelt. Je komt met een boek over crisiscommunicatie…. En je belandt zelf in een crisis met […]...
StrategieDe strategische waarde van supply chain managementVoor een aantal bedrijven hangt het vakgebied Supply Chain Management (SCM) er nog steeds een beetje bij. Dat zijn vooral […]...
StrategieBoom Management Podcast: Klant-DNA met Peter Koning en Martijn StuiverKlantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echt […]...
StrategieMirjam Decoz: Escaleer niet te snel bij een klacht over ongewenst gedrag‘Een klacht indienen over ongewenst gedrag is het uiterste redmiddel. Want het liefst wil je die klachten voorkomen.’ Aan het […]...
StrategiePurpose washingInmiddels is greenwashing een ingeburgerd begrip. Het slaat op organisaties die inspringen op het toenemende milieubewustzijn, door te adverteren dat...