Bedrijfsvoering, waar hebben we het dan over? Er zijn verschillende omschrijvingen in omloop. Wij kiezen voor: alle processen gericht op de sturing en ondersteuning...
Het probleem is: wanneer je het antwoord hebt, dan moet je er wat mee. Dat is vaak niet in jouw eigen belang en zeker niet in het belang van jouw manager. Je maakt...
Hoe goed kennen we onze ‘interne klant’? Weten we echt wat hij wil en wat hij belangrijk vindt? De relatie tussen ondersteunende afdelingen en het primaire...
De manier waarop mensen kijken naar en omgaan met tijd is zeer subjectief. Waarschijnlijk heb je ook de ervaring dat als het ware niet alle minuten even lang...
Veel professionals hebben last van regels, of verlangen naar meer rek om hun werk beter te kunnen doen. En dat is een precaire balans, zegt schrijver, spreker...
‘En hoe ziet de complimentenprocedure er dan uit?’, vroeg ik een paar jaar geleden, toen ik een communicatieopdracht deed bij een grote organisatie....
Stel, je hebt een afspraak op een locatie waar je inmiddels drie keer bent geweest. Hoe groot is de kans dat je er soepel arriveert zonder gebruik te maken van...
Lean leiderschap is gebaseerd op het principe van volhardendheid ((nebari tsuyosa)). Een Lean leider laat zich niet zo snel bij tegenslagen uit het veld slaan....
Bij het ontregelen is er altijd een fase waarin je het even niet meer ziet zitten. Meestal komt die na de eerste quick wins van niet-bestaande regels die ‘afgeschaft’...
Bij het inrichten van de personele kant van risicomanagement binnen een organisatie gaat het om het vaststellen wie wat doet en wie waarvoor verantwoordelijk...
Net als een individu volgt een taaksysteem herkenbare ontwikkelingsfasen in de beweging naar onafhankelijkheid of zelfstandigheid. Deze fasen zijn universeel...