De invoering van CRM betekent de invoering van een continu proces en een ‘lerende organisatie ’ (Pepper en Rogers, 1997). Een lerende organisatie ontstaat...
Het Kano-model voor klanttevredenheid is een handig instrument om precies die producteigenschappen te ontwikkelen die het verschil maken. Het succes […]...
Vooral bij vaste capaciteit, zoals het geval is bij een hotel of een luchtvaartmaatschappij, is het hanteren van een geavanceerd prijsinstrument (yieldmanagement...
Datagedreven bedrijven maximaliseren de potentiële voordelen van hun data. De datateams binnen deze bedrijven hebben efficiënte processen om data om...
Het is zomer, wat in veel organisaties de start van de nieuwe jaarplancyclus betekent. De traditionele jaarplancyclus of planning- en control- cyclus wordt...
Standaardisatie is een belangrijk principe in de Lean-organisatie. Dat geldt voor operationale werkzaamheden in productie, maar evengoed ook op kantoor,...
Stel je voor dat Nederlandse ziekenhuizen al jaren eerder wisten dat een omvangrijke pandemie als COVID-19 zich zou manifesteren in Nederland in 2020. Naar...