Hoe goed kennen we onze ‘interne klant’? Weten we echt wat hij wil en wat hij belangrijk vindt? De relatie tussen ondersteunende afdelingen en het primaire...
De manier waarop mensen kijken naar en omgaan met tijd is zeer subjectief. Waarschijnlijk heb je ook de ervaring dat als het ware niet alle minuten even lang...
Veel professionals hebben last van regels, of verlangen naar meer rek om hun werk beter te kunnen doen. En dat is een precaire balans, zegt schrijver, spreker...
‘En hoe ziet de complimentenprocedure er dan uit?’, vroeg ik een paar jaar geleden, toen ik een communicatieopdracht deed bij een grote organisatie....
Stel, je hebt een afspraak op een locatie waar je inmiddels drie keer bent geweest. Hoe groot is de kans dat je er soepel arriveert zonder gebruik te maken van...
Lean leiderschap is gebaseerd op het principe van volhardendheid ((nebari tsuyosa)). Een Lean leider laat zich niet zo snel bij tegenslagen uit het veld slaan....
Bij het ontregelen is er altijd een fase waarin je het even niet meer ziet zitten. Meestal komt die na de eerste quick wins van niet-bestaande regels die ‘afgeschaft’...
Bij het inrichten van de personele kant van risicomanagement binnen een organisatie gaat het om het vaststellen wie wat doet en wie waarvoor verantwoordelijk...
Net als een individu volgt een taaksysteem herkenbare ontwikkelingsfasen in de beweging naar onafhankelijkheid of zelfstandigheid. Deze fasen zijn universeel...
Bijna de helft (45%) van de organisaties wereldwijd werd in de afgelopen twaalf maanden het slachtoffer van een software supply chain attack. Dit komt naar...
Is de ene waarde belangrijker dan de andere? Ja. Er bestaat, afhankelijk van je situatie, een waardenhiërarchie. De onderste laag bestaat uit financiële...