Een van de dingen waar we als organisaties erg goed in zijn is dingen onnodig complex en moeilijk maken. We spreken met moeilijke woorden en jargon (‘We...
Wetenschappers onderzoeken niet alleen hoe (on)tevreden we zijn met ons karakter. Ze onderzoeken ook over welke persoonlijkheidskenmerken we het liefst...
Een team kan niet een TEAM zijn, waarin je als team meer en beter presteert dan enkel de optelsom van de individuele teamleden, als er geen onderlinge afhankelijkheid...
Ik werd uitgenodigd om te komen helpen bij een nieuw organisatieontwerp voor een zorgorganisatie. Je kent het wel. Van zorgvelden naar een geografische indeling....
Bij waardengericht leiderschap gaat het niet alleen om leidinggeven vanuit waarden, maar ook om van waarde te zijn voor anderen op individueel en locatie-...
Sommige gesprekken met je coachee worden ineffectief door hardnekkige misverstanden over coaching. Het lijkt alsof er gemeenschappelijke normen bestaan...
Jouw medewerkers zijn het kapitaal van jouw bedrijf, zonder hen zou er geen bedrijf zijn. Het is dan ook van belang om te weten of zij zich prettig voelen binnen...
Gastvrijheid wordt vaak ervaren als het warme en welkome gevoel dat je krijgt als je een bedrijf binnenkomt, maar het is veel meer dan dat. Het gaat om de totaalbeleving,...
De customer journey map is een visuele presentatie van alle contactmomenten die een klant met de organisatie heeft. Het geeft inzicht in hoe de klant het gehele...
Veiligheid op het werk is van groot belang, zeker in de bouw. Een ongeluk op de bouwplaats kan snel gebeuren en kan grote gevolgen hebben. Daarom is het belangrijk...