Organisatie10 jaar betere besluitvorming met Deep DemocracyOp 1 november is het 10 jaar geleden dat het boek Deep Democracy van Jitske Kramer verscheen. Ze schreef...
ProcesmanagementHoe ziet een Appreciative Inquiry-proces eruit?Hoe ziet het Appreciative Inquiry-proces eruit? Omdat Appreciative Inquiry (AI) niet zozeer...
LeiderschapGabriël Anthonio: Als leider ‘de cultuur’ veranderen, vergeet het maar. Het beste van jezelf geven, dat is wat je kunt doenLeiders die cultuurprogramma’s uitrollen, Gabriël Anthonio kijkt er hoofdschuddend naar....
Financieel managementDe renaissance van de CFO en wat deze wedergeboorte betekent voor bedrijvenDe afgelopen jaren waren uitdagend voor Nederlandse bedrijven. Ze werden geconfronteerd met onder meer de pandemie, een stijgende inflatie en […]...
Ingezonden berichtenZo beheer je je eigen blog of webwinkel in 2024Heb jij altijd al je eigen blog of webwinkel willen bezitten, maar hier nooit echt tijd in gestoken? Dan is […]...
OrganisatieSabotagegedrag in organisaties: de verschillende stadiaIn een organisatie is sabotagegedrag iets wat tot de regels van het spel behoort. Nieuwe medewerkers leren snel hoe ze […]...
LeiderschapFeedback: De dag dat ik veertien kilo aankwamHet is alweer jaren geleden dat ik samen met mijn vrouw voor een jaar naar Zuid-Afrika vertrok. In het drukke […]...
Hooggevoeligheid en werkstressWat voor de gehele beroepsbevolking geldt als je kijkt naar de relatie tussen werk en psychische problemen, geldt ook voor […]...
LeiderschapEigenschappen van leiderschap in complexiteit: Het doorbreken van impliciete leiderschapstheorieën (longread)Dit artikel onderzoekt hoe leiderschap wordt beïnvloed door impliciete leiderschapstheorieën (ILT’s): mentale structuren die bepalen wat men verwacht...
StrategieHet geheim van écht helpen: drie stappen om klanten effectief te helpen Het helpen van klanten lijkt op het eerste gezicht simpel. Een klant klopt bijvoorbeeld aan met een probleem met zijn […]...