De reputatie is een perceptie in de hoofden van de omgeving. Zij is gebaseerd op directe en indirecte ervaringen met de organisatie. Ook Marty Neumeier, auteur...
Het SERVQUAL-model definieert tevredenheid als het verschil tussen wat de klant verwacht en wat de klant ervaart. Als de dienst in de perceptie van de klant...
Theory U heeft als basis de vorm van de letter U. De U geeft een proces weer dat de diepte in gaat. Ideeën over een ontwikkelingsproces waarbij het nodig is ‘de...
Elke organisatie moet zelf bepalen wat de beste employee experience is die zij wil bieden. Wie de employee experience op een hoger plan wil brengen, moet deze...
Het team waar iemand deel van uitmaakt is ook een belanghebbende bij talentmanagement. Mijn inzicht vanuit de praktijk is dat de effectievere teams bestaan...
Datasilo’s zijn volgens 38 procent van de organisaties een van de grootste struikelblokken bij het verkrijgen van inzicht gebaseerd op alle data die zij...
Een wijdverbreide overtuiging is dat als je maar hard genoeg kunt onderhandelen, je de beste resultaten boekt. Voor sommige onderhandelingen is dit inderdaad...
“Teamwork makes the dream work” is een gevleugelde term die je vermoedelijk weleens gehoord hebt, op het werk, in een sportkantine of in een sportprogramma...
Een bekende vuistregel uit de theorie over werklastbeheersing stelt dat een voortbrengingssysteem niet voller beladen dient te worden dan 80%. Daarboven...
Ondernemingen denken na over groei. Waar liggen de kansen voor de toekomst? Welke mogelijkheden voor groei zijn het kansrijkst? Al in de jaren vijftig zijn...
Deze week is gestart met de dag van de bazen (m/v). En dat terwijl we in Europa een all time low qua medewerkersbetrokkenheid hebben bereikt; met 14% is onze score...
Ondanks economische onzekerheid investeren steeds meer bedrijven in duurzaamheid. Dat blijkt uit een groot internationaal onderzoek van SAP Insights....
Directies van Europese bedrijven zijn bezorgd over de torenhoge inflatie en het gebrek aan personeel, maar het heeft nog geen effect op de resultaten. Dat...