Wie naar literatuur zoekt over ‘anders denken’ en ‘afwijkend gedrag’ binnen organisaties, komt bijna automatisch terecht bij artikelen over zonnekoningen...
Het klinkt logisch om te veronderstellen dat een briljant businessmodel begint bij het onderzoeken van de markt door middel van klantinterviews, concurrentieanalyses...
Een veelgebruikt model voor stakeholdermapping is het Stakeholder Salience Model van Mitchell, Agle & Wood (1997). Dit model kent een gedetailleerde...
Bij alle veranderingen staat het gedrag van de klant centraal en is dit gedrag het uitgangspunt. Als marketing- en communicatieprofessional, maar ook als...
Bij het creëren van langetermijnwaarde moet je rekening houden met de belangen en verwachtingen van alle stakeholders bij jouw organisatie. Je zult er dus...
In de huidige tijd kan er verbazing zijn omdat de overheid de milieubelasting steeds verder verlaagt. Maar de echte schok zit wat mij betreft in hoe die belasting...
Managers zijn het erover eens dat er weinig zaken zo belangrijk zijn als het binnenhalen van toptalenten. Net zoals de allerbeste voetballers ter wereld de...
Het boek Blue Ocean Strategy van de auteurs Kim & Mauborgne sloeg in als een bom. Het behaalde in veel ranglijsten de status van beste managementboek van...
De reputatie is een perceptie in de hoofden van de omgeving. Zij is gebaseerd op directe en indirecte ervaringen met de organisatie. Ook Marty Neumeier, auteur...
Het SERVQUAL-model definieert tevredenheid als het verschil tussen wat de klant verwacht en wat de klant ervaart. Als de dienst in de perceptie van de klant...
Theory U heeft als basis de vorm van de letter U. De U geeft een proces weer dat de diepte in gaat. Ideeën over een ontwikkelingsproces waarbij het nodig is ‘de...
Elke organisatie moet zelf bepalen wat de beste employee experience is die zij wil bieden. Wie de employee experience op een hoger plan wil brengen, moet deze...