Ken je die ook? Die mooie plannen waarin alles anders wordt. Die overlopen van ambitie. Gloedvolle toekomstvisies. Maar om het realiteitsgehalte van de plannen...
Teken jullie organigram de volgende keer eens anders. Zet de klant bovenaan en daaronder de medewerkers op de werkvloer. Zij doen het werk. Zij zijn dagelijks...
Kun je alles omzetten in een service? Als je om je heen kijkt, zal je zien dat dat precies is wat er gebeurt. Naarmate de veranderingen steeds sneller gaan, kunnen...
Management by walking around. Management dat minstens twee dagen in de week op de werkvloer loopt. Kom daar nog maar eens om. Toen ik dat in een managementteam...
Neem mensen aan die beter zijn dan jij. Eerlijk is eerlijk, ik had nog nooit van Howard Wilkinson gehoord. Hij schijnt een Engelse voetballer en coach te zijn....
Het moment dat de klant bij je is. Dan moet het gebeuren, dan moet alles kloppen. Dan moet alle informatie er zijn, dan moet de deal gesloten kunnen worden. Online,...
Hoe reduceer je complexiteit? Door ESSA toe te passen, volgens De Bono. Elimineer, vereenvoudig, standaardiseer en automatiseer. Maar let op: wel in deze...
The Amazon Way. Start met het persbericht voordat je iets gaat ontwikkelen. Een nieuw product, een nieuwe dienst, een nieuw proces, begin eerst met het schrijven...
Martini had in een (ver) verleden een reclame met de slogan ‘Anytime, Anyplace, Anywhere’. Ik noem dit het Martini Principe, een handig model voor innovatie....
Veel bedrijven hebben de ambitie om in 2050 klimaatneutraal te zijn, maar is dat genoeg? Bewegen naar een (meer) circulair business model is niet langer een...