Door plug & play te worden, kan de retail zich beter vernieuwen en zichzelf opnieuw uitvinden. Dat zou ook de aantrekkelijkheid van binnensteden kunnen vergroten....
McDonald’s is niet per ongeluk de grootste restaurantketen ter wereld geworden. Natuurlijk: de hamburgerbakker kampte de afgelopen jaren met aanpassingsproblemen...
De stad als organisatie. Lessen uit The Wire heeft mij werkelijk verrast. Het is een toegankelijk en meeslepend boek over hoe vanuit de organisatie- en veranderkunde...
Hampton Inn is een hotelketen in de VS met ook een vestiging aan de ArenA Boulevard in Amsterdam. De keten geeft gasten een 100% tevredenheidsgarantie. Niet...
De financiële wereld is flink aan het veranderen door digitalisering. De opkomst van de circulaire economie en de deeleconomie zorgen voor een versnelde...
Wie is je échte klant en wat betekent jouw merk voor hem of haar? Iedere directie zou antwoord moeten kunnen geven op die vraag, maar de meeste organisaties...
Digitale transformatie is een van de grote businessthema’s van dit moment. De millennialgeneratie kan een doorslaggevende bijdrage leveren. Maar dan...
Het was bijna weer zover. Tijd voor de beoordelingsgesprekken. We hadden het allemaal goed geregeld. Goede formulieren, een strakke methodiek en een eerlijke...
“Ziekenhuiszorg zoals we die nu kennen bevindt zich aan het eind van zijn levenscyclus. Er zullen andere zorg- en businessmodellen komen. Als wij daarin...
Schrikbarend veel medewerkers zijn onvoldoende betrokken bij hun werk. Het antwoord ligt in de cultuur, die actief moet worden verzorgd. Er is een tool voor:...
In elke organisatie zijn regels. Formele regels en informele regels. De formele regels krijg je vaak in handen als je in dienst gaat. Dikke pakken papier met...