Samenwerken in ketens en netwerken wordt steeds belangrijker. Zorg in ketens en netwerken biedt burgers hoogwaardige zorg en ondersteuning en optimale...
Hoewel er veel geschreven is over leren, zijn er nauwelijks goede en toegankelijke overzichtswerken, laat staan een echt basiswerk over leren in en om organisaties....
Onderschat niet de groeiende dreiging van klanten die op internet hun beklag doen. Als consumenten vinden dat ze slecht zijn behandeld door een bedrijf, zijn...
Betrouwbaarheid is de belangrijkste waarde in Nederlandse organisaties, meer nog dan ondernemerschap. Het is een van de conclusies uit een onderzoek van...
Onderzoek laat zien dat vrouwen minder snel voor een competitieve omgeving kiezen dan mannen, en soms ook minder goed presteren onder competitie. Voor het...
Wie moet er niet geregeld aanschuiven, bij die vergaderingen met (te) veel mensen maar zonder agenda of duidelijke doelen. En na de bijeenkomst met z’n...
Ziet u uw organisatie als een open systeem? Kenmerkt zij zich door complexiteit? En wilt u sturen op integraliteit en resultaatgerichtheid? Dan bent u toe...
De inrichting van de organisatie is voor elke manager een veelvuldig terugkerend onderwerp. Begrijpelijk: om de bedrijfsstrategie te realiseren is een...
Liefde voor leren komt de eigen ontwikkeling en die van organisaties ten goede. Mensen die van leren houden, staan positief ten opzichte van nieuwe denkbeelden...