StrategieBoom Management Podcast: Klaar voor elke crisis met Tom CompaijenElke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet […]...
StrategieKwart Nederlandse starters solliciteert niet door woningmarktMeer dan helft zou voor bedrijfswoning van baan wisselen Maar liefst 25 procent van alle Nederlandse starters heeft door de […]...
StrategieContext: de levenscyclus van een opgaveDe systeemtheorie en de transitie theorie geven ons inzicht in het mogelijke verloop van de levenscyclus van een opgave — […]...
StrategieTrendanalyse, zo werkt hetTrendwatching of trendanalyse kan door organisaties worden toegepast om de toekomst van de organisatie vorm te geven. Dit door enerzijds […]...
StrategieWaarom wil je een cultuurverandering?Het beste ingrediënt voor een mislukte cultuurverandering is een onduidelijke waarom. Als je de informele leiders niet goed kunt uitleggen […]...
StrategieDrie toekomstbestendige skills voor startende finance professionals Als beginnende finance professional heb je de banen voor het uitkiezen. Toch zijn er de laatste tijd interessante verschuivingen geweest […]...
StrategieHoe pak je crisiscommunicatie in de praktijk aan? Analyse statement BoomVorige week kwam uitgeverij Boom met een bericht over herdruk van het boek Klaar voor elke crisis vanwege correctiefouten. De […]...
StrategieEen crisis over een crisiscommunicatieboekAlsof de duvel ermee speelt. Je komt met een boek over crisiscommunicatie…. En je belandt zelf in een crisis met […]...
StrategieDe strategische waarde van supply chain managementVoor een aantal bedrijven hangt het vakgebied Supply Chain Management (SCM) er nog steeds een beetje bij. Dat zijn vooral […]...
StrategieBoom Management Podcast: Klant-DNA met Peter Koning en Martijn StuiverKlantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echt […]...
StrategieMirjam Decoz: Escaleer niet te snel bij een klacht over ongewenst gedrag‘Een klacht indienen over ongewenst gedrag is het uiterste redmiddel. Want het liefst wil je die klachten voorkomen.’ Aan het […]...
StrategiePurpose washingInmiddels is greenwashing een ingeburgerd begrip. Het slaat op organisaties die inspringen op het toenemende milieubewustzijn, door te adverteren dat...
StrategieRisicomanagement: kan het wat eenvoudiger?Veel organisaties kunnen er niet meer omheen: risicomanagement. Het ‘moet’ immers van toezichthouders en vanuit allerlei codes en richtlijnen. Wat...