KwaliteitsmanagementZet bedrijfscultuur aan tot onethisch gedrag?De teneur van veel debatten over de crisis is dat onethisch gedrag onderdeel is van de bedrijfscultuur in de financiële […]...
KwaliteitsmanagementWouter Hart over verdraaide zelforganisatiesZijn zelforganiserende teams hét antwoord op de uitdagingen die voor ons liggen? Of is het een nieuwe vorm van het […]...
KwaliteitsmanagementKodakmomentjes, integriteit en samenwerkenOp donderdag 19 november 2015 vond het 10e Jaarcongres procesmanagement plaats. Was u er niet bij? Een korte impressie. Richard […]...
KwaliteitsmanagementTeun Hardjono: ‘Integriteit en compliance’ De twintigste eeuw is nu wel echt voorbij. Dit is de titel van mijn inleiding op het 10e Jaarcongres Procesmanagement […]...
KwaliteitsmanagementHoe maak je de winnende offerte?Werk binnenhalen is een kunst op zich. Zeven praktische tips voor het maken van kansrijke offertes, door Peter de Weerd, […]...
KwaliteitsmanagementSpaanse multinational maakt Amerikaanse donuts in NederlandDe Spaanse multinational Europastry opende onlangs in Oldenzaal een ultramoderne productielocatie voor donuts. Het bedrijf was in recordtempo operationeel....
KwaliteitsmanagementInnoveren? Organiseer een innovatiewedstrijd voor je klantenBedrijven, ook grote, zoals Dell, IBM, Procter& Gamble en Starbucks, zetten steeds vaker crowdsourcing in. Ze vragen hun klanten naar […]...
KwaliteitsmanagementEllen van ’t Zand: ‘Kwaliteitskunde geen vak…. maar een kunst?!’Het vak verstaan van de kwaliteitskunde is het beschikken over de nodige kennis van instrumenten, systemen, normen etc., maar het […]...
KwaliteitsmanagementAndré Nijhof (Nyenrode): ‘Kwaliteitsmanagement wordt kwaliteitsleiderschap’‘Duurzaamheid maakt het speelveld van de kwaliteitsmanager breder en het maakt het eigen vak nog spannender’. Dat is de overtuiging […]...
KwaliteitsmanagementZorg organiseert zorg andersSteeds vaker organiseren zorgbedrijven de zorg anders. Maatwerk en tijdelijke teams zijn ‘in’. Efficiency en marktwerking is ‘uit’....
KwaliteitsmanagementArend Oosterhoorn: ‘Ik ben een vakman, geen charlatan’Kwaliteitskunde is wel degelijk een vak. Een vak dat zich bezighoudt met het expliciteren van het begrip ‘kwaliteit’ en dat […]...
KwaliteitsmanagementGerard Berendsen: ‘Kwaliteitsmanagement is wel degelijk een vak’Wat zijn de overeenkomst en de verschillen tussen onderstaande kolommen? Timmerman Kwaliteitsmanager Bakker […]...
KwaliteitsmanagementRichard Meijburg: ‘Kwaliteitskunde is een essentieel en lastig vak’Ik kan het van een wiskundig ingenieur begrijpen, als hij zoiets zegt van een logisch vak als kwaliteitskunde. Management en […]...