In deel 1 van het drieluik ‘De 3 stappen naar maatschappelijke betekenis’ kwamen alle elementen aan bod die kunnen bijdragen aan maatschapplijke betekenis en meerwaarde. In deel 2 lees je hoe je die elementen omzet naar verhaallijnen voor storytelling.
Op zoek naar de verhaallijnen
Nadat alle elementen zijn verzameld, gaan we op zoek naar de sweet spots: de touch points of verhaallijnen tussen de drie dimensies. Dit is het creatieve proces. Here comes the magic. Zoek voor zo’n sessie een inspirerende ruimte of locatie, bij voorkeur buiten het bedrijf. Ook de opzet van de sessie en de vorm van de presentatie moeten uitnodigen om creatief te denken en om te associëren en verbindingen te leggen. Gebruik dus geen powerpoints, maar een dynamische walk & talk-vorm. De informatie uit het geïnventariseerde landschap wordt daartoe op grote borden of blow-ups weergegeven en aangevuld met inspirerend beeldmateriaal. De deelnemers lopen langs de borden, waarbij het teamlid dat verantwoordelijk is voor een bepaald onderwerp of er het meest over weet de belangrijkste inzichten toelicht. De deelnemers stellen vragen, discussiëren over bepaalde items en noteren op memoblaadjes wat zij interessante triggers vinden voor de maatschappelijke betekenis.Cluster de bouwstenen









