Als manager van een te verwezenlijken scale-up werk je nauw samen met het managementteam en de eigenaar van het groeibedrijf. De reis naar succes verloopt...
Zeg je pandemie? Dan denkt iedereen direct aan de coronapandemie. Toch was er voor het uitbreken van COVID-19 al een andere, zeer belangrijke, pandemie gaande,...
Van gedoe binnen je team naar klinkend resultaat dankzij systeemdenken. In haar boek 'Competente mensen, incompetente teams' laat organisatiepsycholoog...
Het Kano-model voor klanttevredenheid is een handig instrument om precies die producteigenschappen te ontwikkelen die het verschil maken. Het succes […]...
Vooral bij vaste capaciteit, zoals het geval is bij een hotel of een luchtvaartmaatschappij, is het hanteren van een geavanceerd prijsinstrument (yieldmanagement...
Een beter milieu begint niet bij jezelf. Twee zomers geleden las ik dit prikkelende boek van journalist Jaap Tielbeke. Over Schiphol sprak het kabinet nog...
Nieuwsgierigheid krijgt steeds meer aandacht als onmisbaar om te ‘overleven’ en te groeien op professioneel en persoonlijk vlak. In 2016 benoemde het...
Met veranderingen hebben vrijwel alle organisaties en medewerkers te maken. Maar hoe verander je nu effectief? Of beter: hoe zorg je dat het gedrag van mensen...