Het boek Retail – De digitale hysterie voorbij van Gino van Ossel heeftt de PIM Marketing Literatuurprijs 2019 gewonnen. Het boek liet het door Management Impact uitgegeven Excelleren in service van Jean-Pierre Thomassen Eric de Haan, en The Positive Sum Game door Herman Toch & Ann Maes van Boom uitgevers achter zich.
In het winnende boek staat het begrip optichannel centraal, en de jury roemt dat vernieuwende concept. Excelleren in Service is alweer het tweede boek van Thomassen en De Haan dat hoog eindigt in deze verkiezing. Hun vorige boek, Service Excellence, eindigde in 2016 ook al in de top 3. De PIM Marketing Literatuur Prijs is een jaarlijkse award die in 2003 voor het eerst werd uitgereikt door Platform Innovatie in Marketing. Hiermee wil het kennisnetwerk een impuls geven aan de ontwikkeling van het marketingvak. Boeken die in aanmerking komen zijn ontstaan vanuit het Nederlandse taalgebied en geven een vernieuwende kijk op marketing. De vakjury let op het innovatieve gehalte van de gepresenteerde visie, de mogelijke impact daarvan en de toepasbaarheid voor de lezer. Bron: PIM