Hoe voorspelbaar is uw markt? Hoe ver kunt u met zekerheid vooruit kijken? Drie jaar? Tien jaar? Twintig jaar?
Minder voorspelbaar
De meeste markten zijn steeds turbulenter geworden en steeds minder voorspelbaar. Gezien de omvang en het tempo van de economische, digitale en demografische veranderingen, is het voor de meeste organisaties moeilijk om veel verder te kijken dan twee jaar.
De harde werkelijkheid is dat de enige veilige weg naar duurzame groei innovatie is. Maar hoe krijg je het vertrouwen om in zulke onvoorspelbare markten te innoveren?
Het is niet moeilijk om verblind te raken door de omvang van de veranderingen, om onzeker worden, om niets te doen of om juist op elke verandering in de markt te reageren.
Een andere manier
Er is een andere manier. Amazon bijvoorbeeld heeft zijn innovatie gericht op slechts drie factoren. Tien jaar geleden zouden deze drie factoren volgens het management van groot belang blijven, ongeacht wat er verder in de markt zou gebeuren. Amazon’s drie innovatiepijlers zijn lagere prijzen, meer keuze en snellere levering.
Wat zijn de top drie klantbehoeften in uw markt die van belang zullen blijven, ongeacht wat er verder gebeurt in de markt?
En wat betekent dat voor uw benadering van innovatie als alle inspanningen gericht worden op die drie klantbehoeften?
Discussier mee en deel hieronder uw reactie!