Wanneer is het tijd om een klant te lozen?
Oké: het is (heel) fijn om klanten te hebben. Maar niet ten koste van alles....
Wat is een geslaagde fusie- en overnamestrategie?
Bedrijven blijven fuseren en overnemen, hoewel grotere organisaties zelden beter presteren....
Slimme beslissingen: stel de juiste vragen
Om in een dynamische, complexe wereld kansen en bedreigingen tijdig te zien aankomen, zul je je perspectieven moeten verbreden. Dat doe je door zes vragen...
Als big data geen optie is
Ook ondernemingen die alleen over little data beschikken, kunnen hun gegevens gebruiken om beter te worden....
Slechts derde bedrijven zet big data strategisch in
Ook al erkennen de meeste bedrijven de toegevoegde waarde van big data en analytics voor hun bedrijfsvoering, zorgt slechts een derde ervoor dat big data ook...
Lisa Solomon: ‘Standaardmeetings leiden niet tot een goede strategie’
'De eerste 5 of 10 minuten bepalen of een conversatie succesvol is of niet', stelt de Amerikaanse adviseur Lisa Kay Solomon in Moments...
Slimme beslissingen: stel de juiste 6 vragen
Om in een dynamische, complexe wereld kansen en bedreigingen tijdig te zien aankomen, zul je je perspectieven moeten verbreden. Dat doe je door zes vragen...
In de ban van Jung
Volgens het Rotterdamse merkenontwerpbureau OD is Carl Jung voor marketeers de missing link tussen strategie en creatie. Zijn twaalf archetypen...
10 voorwaarden voor een succesvolle globalisering
Globalisering is een tweesnijdend zwaard: organisaties staan steeds weer tegelijkertijd voor ongekende nieuwe mogelijkheden én beslissende...
Het ontwerpen van strategische conversaties
Heel soms maak je een vergadering of een bijeenkomst mee waarin mensen elkaar opeens vinden in een gezamenlijke, uitdagende missie. En waar die missie vervolgens...
Beloftemanagement
Bedrijven gaan alle mogelijke commitments aan – zowel intern als extern. Worden die allemaal wel nagekomen?...
Platformen zijn de nieuwe innovatiestrategie
10 vuistregels voor een (economisch) succesvol platform....