De waardematrix is een tool die met name voor het versterken van business-to-businessrelaties wordt ingezet. De tool heeft tot doel om per klant een beeld...
Dat het vijf maal goedkoper is om een bestaande klant te behouden, dan om een nieuwe te winnen, is inmiddels algemeen bekend. Vanuit dit perspectief streven...
Steeds vaker worden projecten geïnitieerd, uitgevoerd, of afgebroken. Maar wat zijn projecten eigenlijk? Projecten hebben in ieder geval een opdrachtgever....
Zolang de mensheid gegevens verzamelt, worstelen we met de betrouwbaarheid. Laten we even teruggaan naar 1492, het jaar waarin Columbus Amerika ontdekte....
Dit is het vierde en laatste inhoudelijke artikel in de reeks over duurzame waardecreatie. In het introductie-artikel dat vooraf ging aan de vier inhoudelijke...
In de auto onderweg valt het op hoeveel mensen achter het stuur onverstandig omgaan met informatietechnologie (zoals met hun smartphone). Ze maken kleine...
Door COVID-19 heeft 94% van de organisaties de manier van werken veranderd, inclusief de strategie voor training en persoonlijke ontwikkeling. Bijna geen...
Processen moeten efficiënter, verspilling moet worden geëlimineerd en elke activiteit moet waarde toevoegen. Dit klinkt natuurlijk als een open deur,...
Opgaven kunnen op veel manieren worden aangepakt, waarbij improviseren en routinematig werken de uitersten zijn (zie figuur), Daartussen zitten veel tussenvormen,...
Om een omgevingsproces goed te kunnen inrichten is een gedegen omgevingsanalyse nodig. In de canvassessie wordt hiermee een begin gemaakt. De kans is groot...
Al eerder heb ik hier een artikel gepubliceerd over de kern van programma's. Dat vraagt om een vervolg: hoe ga je zo’n programma realiseren, wat komt er bij...
Stel dat je een vraagstuk hebt waarvoor je warmloopt. Waar je iets mee wilt en waar de wereld een stukje beter van wordt. En wat je aan denkt te kunnen. Dat is een...