De kwaliteitskunde wordt in veel organisaties vooral gezien als instrument om (organisatie)doelen te bereiken. Maar juist de kwaliteitskunde is bij […]...
Vragen naar leren en ontwikkelen in organisaties zijn er in allerlei varianten. Vier soorten vraagstukken voeren de boventoon: vragen om meer, hoe, anders...
Laatst was ik op een lezing: Getting Things Done van David Allen, een briljant anti-stress- en timemanagement systeem. Zijn boodschap: vertrouw je brein...
Waarom hebben de samenleving en de economie eigenlijk managementconsultants nodig? Wat zou er misgaan als we deze beroepsgroep gewoon afschaffen? Op dit...
MVO-activiteiten worden steeds professioneler gecoördineerd en zijn steeds meer onderdeel van de strategische bedrijfsagenda. Veel organisaties hebben...
Bedrijven in de consumentenmarkt richten zich traditioneel op de middenklasse. Maar in volwassen markten wordt die middenklasse alsmaar kleiner en […]...
Neurowetenschapper Paul J. Zak onderzocht welk managementgedrag oxytocine vrijmaakt in de hersenen – een hormoon dat vertrouwen schept. Een vertrouwenscultuur...
Het is niet zo moeilijk om iets wat eenvoudig is complex te maken. Maar wil je iets wat heel complex is terugbrengen tot de eenvoud, dan vraagt dat een grote inspanning....