Hollend herhalen we het verleden. Arend Ardon ziet het keer op keer gebeuren bij verandertrajecten in organisaties. Hij ontwikkelde een nieuwe benadering...
Organisaties hebben een grote diversiteit aan klanten, van particuliere tot zakelijke klanten. En hierbinnen kunnen vaak ook weer verschillende groepen...
De verzamelwedstrijd wordt ingezet om deelnemers te laten reflecteren. De deelnemers zoeken in 2 minuten voorwerpen op basis van een reflectievraag. Deze...
We leven bij de gratie van wat vóór ons bereikt is. We erven onze maatschappelijke cultuur en structuur, onze opleiding en vaak zelfs de wijze waarop wij als...
Heb je de ambitie om met je bedrijf de omzet te verdubbelen? Wil je met een sublieme service al je concurrenten aftroeven? Of de meest aantrekkelijke werkgever...
Culturen vormen mensen en mensen vormen culturen. In dit uitgebreide interview beschrijft corporate antropoloog Jitske Kramer hoe in cultuur universele...
Veel ondernemers zijn dagelijks op zoek naar goede software om hun processen te simplificeren. Zo wordt de boekhouding bijvoorbeeld uitbesteed aan een professionele...
Het aantal morele vragen in organisaties neemt hand over hand toe. Toch is deskundigheid van ethiek zelden zichtbaar in boards van bedrijven. ‘Besturen...
Als door een goede selectie de juiste mensen op de juiste plek zitten, zijn in mijn visie functioneringsgesprekken door een leidinggevende grotendeels overbodig...
De vraag naar goed personeel is groot. Het is lastig om de juiste mensen te vinden en misschien nog wel lastiger om ze te behouden. Gemotiveerde medewerkers...