Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Daarom investeren steeds meer organisaties...
Intervisie kan worden gezien als een gestructureerd gesprek met een aantal vaste fasen. Deze fasen worden altijd doorlopen. Dit zorgt voor een cyclisch leerproces...
Eenderde van de medewerkers in de zorgsector voelt zich niet of minder gewaardeerd door hun leidinggevende. Ruim 25 procent van de medewerkers geeft de hoge...
Als er één ding duidelijk is geworden na 18 maanden Corona-crisis, is het wel dat thuiswerken veel beter en veel vaker mogelijk is dan eerder gedacht. Volgens...
Experiential marketing, ookwel experience marketing genoemd, is een marketing techniek die ervoor moet zorgen dat de (potentiële) klant je product of...
Na een lange aanloop nadert de digitale transformatie van de zorg een tipping point. Het aantal gezondheidstoepassingen en diensten dat in ontwikkeling...
In de afgelopen jaren is de roep om meer menselijkheid steeds groter geworden. Iedereen kent situaties waarin mensen in bureaucratische organisaties in...
Leiderschap en teamcohesie zijn fundamentele eigenschappen voor het bereiken van team- of organisatiedoelstellingen, van welke aard dan ook. Het is hierbij...
Eenvoudig gezegd, is common ground wat elk teamlid weet dat de andere teamleden weten. De mechanismen van common ground, gemeenschappelijke of gezamenlijke...
Leiders vinden zelf dat ze slecht luisteren, blijkt uit wereldwijd onderzoek van EZ onder bijna 1000 CEO’s. Ze zijn ook te zacht voor hun medewerkers, hebben...