In het streven naar ‘groter is beter’ is voor managers een belangrijke rol weggelegd in grote organisaties. Managers zien erop toe dat mensen hun werk...
Vaak doen we in gesprekken en vergaderingen alsof we volledig rationeel en los van onze eeuwenoude tribale behoeften zouden kunnen handelen. Weloverwogen...
De werkvorm Journaling zorgt ervoor dat deelnemers de tijd krijgen om te onderzoeken wat er voor hen speelt, hoe zij de situatie ervaren en wat dit met hen doet....
Processen die de core values van de betrokken partijen in onvoldoende mate beschermen, hebben in de regel weinig kans van slagen. We geven hiervan een aantal...
In veel organisaties worden consultants ingehuurd. Maar waarom gebeurt dat eigenlijk? En wanneer is een consultingopdracht succesvol? Eric Mooijman,...
Onze vooronderstellingen over datgene wat bijdraagt tot een effectief optreden van adviseur en manager leiden tot een reeks doelstellingen waaraan in elke...
‘Ik wens je veel personeel toe!’ is een veel gehoorde kreet onder managers wanneer ze niet het beste met je voor hebben. Tegelijkertijd is personeel binnen...
Medewerkersbetrokkenheid is de mate waarin medewerkers zich verbonden voelen met en geloof hebben in de organisatie. Dat begint met hun tevredenheid over...
De titel klinkt zo logisch, maar menig bedrijf heeft nog moeite om bovenstaande voor elkaar te krijgen. Met name het tweede zinnetje. Naast cijfers worden...
Het is vandaag 5 januari, en vandaag in 1981 werd de eerste aflevering van het Jeugdjournaal uitgezonden, sneuvelde in 1477 Karel de Stoute bij de Slag om Nancy,...