De organisatie compleet richten op het creëren van een emotionele connectie met klanten. Hoe doe je dat?
En wat zijn de handvatten om de organisatie om te bouwen tot een Service excellence organisatie? U leest het in Service Excellence. In deze preview op het boek leggen de auteurs uit dat sturen op NPS onvoldoende is. Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan werkten drie jaar lang in Europees verband aan het Service Excellence Model. Een klantgerichtheidsmodel dat common sense, proven technologies en best practices qua klantgerichtheid bundelt. Hun boek Service Excellence laat zien hoe je vanuit een management- en organisatieperspectief bouwt aan excellente klantgerichtheid. De negen bouwstenen van het Service Excellence Model vormen daarvoor een helder en logisch raamwerk. Waarom gaat het een warenhuis failliet terwijl een andere winkel, die klanten verwondert, nog eens 1000 medewerkers aanneemt? En waarom zien banken steeds meer van hun klanten vertrekken naar kleine financiële dienstverleners die de klant echt centraal hebben gezet? Een succesvolle buurtzorgorganisatie staat op het punt om de grootste concurrent in het land over te nemen. Het recept voor succes van deze organisatie: vrijwel geen leidinggevenden, en medewerkers die de ruimte hebben om dat te doen wat goed is voor de patiënt. De klant werkelijk centraal in de bedrijfsvoering om structureel te werken aan een uitzonderlijke klantbeleving is geen luxe meer, maar een randvoorwaarde voor succes voor bedrijven, zorginstellingen en menig overheidsorganisatie.