Hoe harmoniseer je 20 onderwijslogistieke processen in 10 weken? Dat leer je tijdens deze praktijksessie op het Jaarcongres Procesmanagement 19 november a.s.Â
Eén jaar geleden: de ontvlechting van het ondersteunend personeel van de Hogeschool Utrecht was een feit, maar de werkwijze was nog dezelfde als voor de centralisatie. De heimwee naar het eigen ‘eiland’ (faculteit) was groot, daar was tenminste een zekere harmonie.
Met de centralisering namen ook de klachten over de onderwijs logistieke dienstverlening toe en daarmee ook de noodzaak om te verbeteren. Naast een kostenreductie was dit de belangrijkste aanleiding voor het project Transitie Onderwijslogistiek.
In overleg met de procesmanagers en hun achterban werden in totaal 20 ondersteunende processen geselecteerd op hun verbeterpotentie. Deze 20 processen kenden binnen de zes faculteiten echter een veelvoud aan varianten. Met de standaard procesherontwerpaanpak ‘van IST naar SOLL’ was het niet realistisch deze opdracht binnen de gestelde 10 weken op te leveren. De focus ligt dan direct op het SOLL-proces. Maar als je de IST niet hebt geïdentificeerd, hoe kom je dan tot een goede gap-analyse? En hoe begin je met 3.400 medewerkers aan het creëren van bewustwording, noodzaak en acceptatie van nieuwe werkwijze, zowel aan de onderwijslogistieke als de onderwijskant?
Ga mee op ontdekkingsreis en schrijf je in voor de deze praktijksessie tijdens het Jaarcongres Procesmanagement op 19 november a.s.
De praktijksessie wordt verzorgd door Jeroen van de Vliert, organisatieadviseur BPM Consult, en Suzie Joku, procesadviseur Hogeschool Utrecht.
Kijk hier voor meer informatie over deze en andere praktijksessies.
Meer informatie en aanmelden voor het congres kan hier: procesmanagement.sigmaonline.nl