Trendwatcher Nanon Soeters recenseert boek van Kreijveld.
De kracht van platformen van Maurits Kreijveld gaat over nieuwe strategieën om te werken met platformorganisaties. Het spreekt vanzelf dat innovatie en digitalisering hierbij steeds terugkerende begrippen zijn. De uitgever, het Rathenau Instituut i.s.m. Vakmedianet, brengt hiermee voor het eerst ook de economische gevolgen in kaart van de wetenschappelijke en technologische ontwikkelingen die zij normaal gesproken volgen en bespreekbaar maken in het politieke debat. De opzet is duidelijk wetenschappelijk, de taal toegankelijk. Het eindigt met bruikbare handvatten voor zowel bedrijven als overheden. In mijn praktijk als trendwatcher houd ik in de economische veranderingen in de samenleving natuurlijk ook de platformorganisaties in de gaten. Dat Maurits Kreijveld een heel boek, De kracht van platformen aan dit onderwerp wijdt, leek mij een fijne verdieping van mijn kennis. Want wat zijn nu eigenlijk platforms? En zijn ze allemaal wel zo positief, sociaal en innovatiegericht als de techno-optimisten altijd doen voorkomen?