De meest geschikte organisatievorm voor de 21e eeuw lijkt voor steeds meer businesses de adhocratie te zijn: een wendbare, snelle organisatie waarin actie het vertrekpunt vormt.
We worden overbelast door informatie.Ā Op individueel niveau leidt datĀ tot gebrek aan focus, verwarringĀ en slechte beslissingen. Op organisaties heeftĀ het dezelfde negatieve effecten. De praktijkĀ wijst uit dat de information overload ā AlvinĀ Toffler populariseerde deze term al in 1970 inĀ zijn boek Future shock ā vaak leidt tot paralyseĀ door analyse, eindeloos gedebatteer enĀ een nadruk op rationeel, wetenschappelijkĀ bewijs voor dingen, ten koste van intuĆÆtie enĀ gutfeeling. Dat kan funeste effecten hebbenĀ op een onderneming: het vermindert deĀ snelheid en kwaliteit van de besluitvormingĀ en creĆ«ert een steriele operationele omgevingĀ waarin intuĆÆtief denken is uitgebannen.Ā Gevolg: de onderneming komt stil te staan āĀ terwijl de wereld eromheen blijft veranderen.







