Shared Service Centers (ssc's) zijn afdelingoverstijgende units in organisaties waarbinnen indirecte activiteiten zijn samengevoegd en gecentraliseerd....
Werken aan een 'vitale organisatiestrategie' is een ontdekkingstocht zoals het leven. Uitgangspunt in dit boek is dat mensen in een georganiseerd verband...
Hedendaagse netwerkstructuren laten zich niet sturen door een hiërarchisch ingerichte organisatie waarin topdown de norm is. De moderne participerende...
Een paar weken geleden was ik op een congres en daar was een matige spreker met veel bevlogenheid iets heel boeiends aan het vertellen over het managementvak....
Effectuation - als ondernemer zelf de toekomst maken - verovert de wereld! Het biedt een antwoord op de uitdagingen waarvoor ondernemers in de dynamische...
Wanneer werknemers worden geconfronteerd met veranderingen waar ze zelf niets over te zeggen hebben, nemen hun cognitieve vaardigheden af. Dit kan leiden...
Bij het succesvolle boek Adviseren als tweede beroep is een werkboek gemaakt. Docenten die hun studenten Adviseren als tweede beroepĀ voorschrijven, […]...
Veranderen móet, lijkt het motto van de meeste leiders. En niet een klein beetje, maar het liefst structureel en grootschalig. Helaas: op grote beloftes...