Pas sinds kort wordt interim-opvolging niet meer ingeschat als onvermogen een CEO voor de lange termijn te benoemen. De ontwikkeling gaat zelfs juist in de...
Aan sterke strategische ideeën meestal geen gebrek in organisaties. Het loopt vaak stuk op de uitvoering. Organisatieadviseur Jacques Pijl schreef er...
Bij consumentengoederen lijken vooral incidentele klanten, en niet de trouwe klanten, verantwoordelijk te zijn voor groeispurts van het marktaandeel....
Stimulating Marketing heeft Service Excellence uitgeroepen tot STIMA Marketing Book of the Year. Op 22 maart worden de winnaars tijdens een ontbijtsessie...
Duurzaamheid kan leiden tot worstelingen binnen een organisatie. Zeker op momenten dat ondernemers en/of controllers voor de keuze staan bij een investeringsselectie...
‘Strategievorming is belangrijk. Raden van bestuur van grote organisaties trekken daar soms wel acht maanden voor uit. En dan reserveren zij acht weken...
De gedachte dat op cijfers gebaseerde beslissingen – ‘evidence based decisions’ – per definitie beter zijn dan op intuïtie of associëren gestoelde...
Timo O. Vuori en Quy N. Huy deden een kwalitatief onderzoek naar Nokia, om inzicht te krijgen in de snelle neergang van het wereldwijd oppermachtige en innovatieve...
Digitale dienstverlening steunt voor een belangrijk deel op betrouwbare en nauwkeurige vastlegging van gegevens. Die gegevens wil je gedurende de zaakafhandeling...
Een statistisch onderzoek onder duizenden bedrijven bracht een paar honderd bedrijven aan het licht die lang genoeg goed genoeg presteerden om te worden...
Ondanks de faam van de term Operational Excellence bestaat nog steeds veel onduidelijkheid over de essentie van een goed uitgewerkte Operational Excellence-strategie....
Wat willen mijn klanten?’ Die vraag stellen slimme CEO’s vaker dan ooit. En terecht. Toonaangevende bedrijven snappen dat hóe een bedrijf zijn product...