In april 2012 bezocht Masaaki Imai Nederland om de start van het Nederlandse Kaizen Institute luister bij te zetten. Imai is een pionier en leider in het verspreiden...
In het Tijdschrift voor Management en Organisatie (M&O, juli/aug. 2012) bespreekt Froukje Wirtz het boek 'Professionele ethiek. Morele besluitvorming...
Het thema onnodige zorg is actueler dan ooit. Vrijwel dagelijks verschijnen er artikelen in de krant over allerlei vormen van overbehandeling. Kwaliteitsgoeroe...
In het Tijdschrift voor Management en Organisatie (M&O, juli/aug. 2012) bespreekt Froukje Wirtz het boek Professionele ethiek. Morele besluitvorming...
Organisaties die lager dan een acht scoren op waardering door hun klanten, zijn minder succesvol. Dat stelt Jean-Pierre Thomassen, management consultant...
Philips Lighting Vitrite is letterlijk een lichtend voorbeeld van hoe een ingrijpende verandering tot iets moois en tastbaars kan leiden. Van al over de afgrond...
Workforce Planning heeft een enorme impact op het rendement en de klantwaarde van een organisatie. Het is dan ook vreemd dat de invulling van deze functie in...
Een samenwerking leidt niet altijd tot betere resultaten. Dat is de conclusie van een onderzoek van wetenschappers aan de University of Pennsylvania....
Twintig procent van de bedrijven ziet diefstal door de eigen medewerkers als de grootste bedreiging van hun informatieveiligheid. Dat blijkt uit Europees...
Een meerderheid van de Nederlandse niet-beursgenoteerde middelgrote en grote ondernemingen ziet geen heil in het instellen van toezichtsorgaan zoals...