Om continuïteit te waarborgen, moet een organisatie waarde creëren voor verschillende partijen in de organisatie en haar omgeving. In het waarde(aan)bod...
Om een leider te zijn, hoeft u geen formele leiderschapsrol te bekleden. Iedereen in een organisatie kan de leiding nemen, om bijvoorbeeld samenwerking te...
De mislukking van verandertrajecten wordt meestal toegeschreven aan gebrekkige uitvoering. Maar dat is slechts een deel van het probleem: vaak streven...
Netwerken zijn in opmars. In vrijwel alle sectoren verbinden mensen en organisaties zich in netwerken rondom gedeelde vraagstukken of thema’s. Professionals...
Appreciative Inquiry (AI) (letterlijk ‘waarderend onderzoek’) is een veranderfilosofie met als vertrekpunt de gedachte dat een systeem zich positief...
Traditionele vormen van planning zijn bijna allemaal gericht op de externe omstandigheden die je wilt creëren. Dingen als: binnen vijf jaar wil ik mijn internationale...
Veel organisaties zien heil in het fenomeen zelforganiserende teams. Ik noem het heel bewust geen zelfsturende teams, omdat ik vind dat het management zich...
Waarschijnlijk had je al een idee toen je startte met dit stappenplan (uit het boek Van idee naar start-up). Een idee om een probleem op te lossen bij een specifieke...