LoopbaancoachingVinden en inzetten van sterke kantenIeder mens is uniek en heeft zijn eigen behoeftes. Dat is een uitdaging én een kans. De uitdaging is om […]...
LifecoachingVeiligheid en vertrouwen bij coachingIn dit artikel geeft Jan Remmerswaal waardevolle inzichten voor coaches die willen leren hoe ze een sfeer van veiligheid vertrouwen […]...
StrategieHet geheim van écht helpen: drie stappen om klanten effectief te helpen Het helpen van klanten lijkt op het eerste gezicht simpel. Een klant klopt bijvoorbeeld aan met een probleem met zijn […]...
StrategieParticipatie: Teleurgestelde inwoners en klagende medewerkersGemeenten zitten regelmatig met de handen in het haar als het gaat over participatie bij ruimtelijke projecten. Vaak ligt er, […]...
OrganisatieDe vijf pijlers van responsief inspelen op giftig gedoeIn het boek Giftig gedoe op de werkplek zoomen we in op alle treden van de veiligheidscultuurladder. Dit artikel gaat […]...
OrganisatieEva Kwakman: ‘Het is nooit: regels zijn regels’Eva Kwakman brak als officier van justitie schuttingen af en wijst nu andere organisaties de weg naar de bedoeling: ‘Laat […]...
SamenwerkenVeel managers verliezen dagelijks een uur door slechte samenwerkingDe meeste managers (60%) hebben per dag drie of meer vergaderingen en werkoverleggen. Die besprekingen verlopen niet altijd efficiënt. Ongeveer […]...
LeiderschapEen nieuw imago voor empathisch leiderschapOnterecht wordt empathie nog weleens op een hoop gegooid met termen als slap, zacht(aardig) of emotioneel. Terwijl empathie juist de […]...
Ingezonden berichtenConflictmanagement op de werkvloerConflicten op de werkvloer zijn onvermijdelijk. Verschillende persoonlijkheden, werkwijzen en belangen kunnen botsen, wat kan leiden tot conflicten...
Ingezonden berichtenVoordelen van een zakelijk telefoonnummerWanneer je een eigen bedrijf hebt, dan is het natuurlijk van belang dat je bereikbaar bent. Niet alleen voor de […]...