Tegenwoordig leren studenten Bedrijfskunde tijdens hun opleiding dat er tientallen verschillende invalshoeken zijn om een bedrijf als systeem te beschouwen....
Wist je dat je naar schatting 40.000 besluiten per dag neemt? Het aantal komt overeen met het aantal gedachten dat in je hoofd op komt. Het komt erop neer dat je...
Kwaliteitshandvesten worden opgesteld voor klanten en in het verlengde daarvan moeten ze toegespitst zijn op de behoeften van deze afnemers. Kwaliteitshandvesten...
De politie is voortdurend in beweging en veranderingen zijn er daarom aan de orde van de dag. En net als in elk ander bedrijf gaat het veranderen niet altijd zonder...
Uit onderzoek onder Britse organisaties blijkt dat slechts 10 procent van de organisaties werkt vanuit het inzicht dat klanten met een warme emotionele connectie...
De tijd is voorbij dat je gewoon een winkel kunt openen in de verwachting dat klanten wel binnenlopen en kopen. Detaillisten worstelen met de existentiële...
Op 13 december 2019 is het boek De gelukkige organisatie verschenen. En nee, dit boek gaat niet over tafelvoetballende millennials. Dit boek gaat over impact...
Is iedereen anders? Ja en nee. Ja, als het aankomt op de details; nee, als het aankomt op onze beleving, onze waarden, onze motivaties – daar zitten veel overeenkomsten...
Mijn lijf doet het even niet. Een operatie gaat het euvel verhelpen en het uitzicht staat vrolijk op volledig herstel. Maar lastig is het. Ik wil doen wat ik altijd...
Er zijn zoveel soorten fraude, dat je door de bomen het bos bijna niet meer ziet, en dagelijks komen er nieuwe soorten bij. De menselijke geest laat zich nu eenmaal...