StrategieDe gemiddelde B2B-klant bestaat nietWat is de cultuur in jouw organisatie wat betreft klanten? In de praktijk zie ik vier verschillende evolutiestadia van klantdenken […]...
LeiderschapDe cirkel van acht uitgelegdDe Cirkel van Acht is een hulpmiddel waarmee je in een situatie met een ‘storing’ je eigen reacties en gedrag […]...
ProcesmanagementHet primair proces: een modelHet primair procesmodel heeft als doel een eerste uitwerking te zijn van één proces uit het bedrijfsprocesmodel. Het bevat de […]...
InnovatieNeem geen genoegen met overleven: gedijen met AI in krappe tijdenVoor veel bedrijven betekent economische onzekerheid een (begrijpelijke) herprioritering. Bedrijfsdoelstellingen verschuiven van (agressieve) groei...
Leiderschap‘De term manager wordt te pas en te onpas gebruikt’De term manager wordt te pas en te onpas gebruikt, aldus de helft van werkend Nederland (49%). Dit blijkt uit […]...
OrganisatieBottom-up werkt wel!“We zien alom de kenmerken van een overgang van het ene type samenleving naar de andere. Vergelijkbaar met toen we […]...
OrganisatieStorytelling CanvasHet doel van storytelling is het overbrengen van een boodschap. Storytelling kan ook worden gezien als het vertellen van geloofwaardige […]...
KwaliteitsmanagementContinu verbeteren door continu te experimenterenHet continu doorlopen van de PDSA-cyclus betekent dat in een Lean-organisatie voortdurend wordt verbeterd aan de hand van hypothesevorming en […]...
Innovatie‘Combi tussen data, tech en mensen essentieel voor groei’CEO’s beschouwen de combinatie van data, technologie en mensen als essentieel voor het stimuleren van groei, blijkt uit een nieuw […]...
OrganisatieKlote tijden definiëren je organisatiecultuurMijn werk brengt me langs veel verschillende soorten organisaties en bedrijven. Verschillende branches, verschillende mensen en verschillende culturen....