Hoe focus je een organisatie volledig op het creëren van een emotionele connectie met klanten? Met het Service Excellence Model.
Waarom doet de ene keten het goed (Coolblue) en verdwijnt de andere (V&D, Perry Sport)? Waarom zien banken klanten vertrekken naar kleine financiële dienstverleners die echt vanuit de klant werken? Klantbeleving. Klanten een (heel) goed gevoel geven. De klant werkelijk centraal zetten in de bedrijfsvoering, en structureel werken aan een uitzonderlijke klantbeleving: het is allang geen luxe meer maar een randvoorwaarde voor succes. Niet alleen voor bedrijven, ook voor bijvoorbeeld zorginstellingen en menige overheidsorganisatie. In hun boek Service Excellence presenteren Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan een model waarmee je dat voor elkaar krijgt. Zij werkten drie jaar lang in Europees verband aan het Service Excellence Model – een zeer praktisch klantgerichtheidsmodel met negen bouwstenen, waarin common sense, proven technologies en best practices op het vlak van klantgerichtheid zijn gebundeld. Eindstreep: de emotionele binding van klanten met jouw organisatie (en al doende ook van je medewerkers) stevig aanhalen.