Design Thinking is een creatieve methode om tot innovatie komen. Wat kunnen we leren van de beste Design Thinkers ter wereld? In een onderzoek werd gekeken naar wat deze top Design Thinkers zoal delen op social media.Â
De beste Design Thinkers bedenken vaak de meest innovatieve ideeën door samen te werken in uitdagende en vaak chaotische situaties. In dit soort situaties liggen vaak de meest disruptieve kansen verborgen. Deze creatieve professionals omarmen het perspectief van de klant en weten dat in balans te brengen met de behoeften en aspiraties van hun merk.
Het resultaat? Eenvoudige, maar wel radicaal nieuwe oplossingen, die achteraf bezien zo voor de handliggend lijken.
Deze bedrijven omarmen Design Thinking
Dit soort radicale oplossingen komen van bedrijven die vertrouwen op Design Thinking. Bedrijven zoals IBM, Nike, Starbucks, Black & Decker, Steelcase, Target en Walt Disney. Ze behoren tot de 17 bedrijven die onderzocht zijn in de DMI (Design Value Index). Hieruit bleek onder andere dat in de afgelopen 10 jaar hun winst 219 procent hoger was, dan het gemiddelde van de 500 beste bedrijven. IBM bijvoorbeeld nam 1000 Design Thinkers in dienst en investeerde 100 miljoen dollar in design thinking.
Wat kunnen we leren van de beste Design Thinkers en innovators?
Om die vraag te beantwoorden, werd gekeken naar de activiteiten van Design Thinkers op social media. Waar praten ze over, wat lezen ze, wat delen ze, wie volgen ze en beïnvloedt hen het meest?
De 4 belangrijkste conclusies:
Hoe word je erg goed in Design Thinking en innovatie?
De panelleden benoemen een aantal vaardigheden in hun social media profielen, waaronder strategie, leiderschap, digitale vaardigheden, sociale vaardigheden en analytische vaardigheden.
Wat houden de top design thinkers en innovators scherp in de gaten? Wat is ‘The next big thing’?
Top hashtags wijzen op opkomende technologische ontwikkelingen en trends zoals #bigdata, #IoT, #machinelearning, #AI, and #wearables.
Als het gaat om doorbraakprojecten, dan is dit goed om te onthouden: ‘show versus tell’.
Misschien dat waarom YouTube en Instagram zo populair zijn onder Design Thinkers en innovators.
Welke digitale publicaties lezen ze om voorop te blijven?
Uit de data blijkt dat Forbes en The New York Times het meest populair zijn onder design thinkers. Gevolgd door Medium, TechCrunch en Harvard Business Review.
Het volledige rapport is hier te downloaden.
Bron: innovationmanagement.se
Leestip: Ontwerp Betere BusinessÂ