Een prikkelende stelling van Huub Vinkenburg, redactielid van het Platform Sigma: ‘Dienstverlening valt moeilijk te meten vanwege complexiteit en ambiguïteit’ In Sigma 5 (2015) reageert een aantal vakgenoten op deze stelling. Wij horen ook graag uw mening!
Onlangs ontving dr. ir. Huub Vinkenburg (Sigma redactielid) een onderscheiding voor zijn betekenis voor de kwaliteitskunde in Nederland. Hij ontving de onderscheiding van het Nederlands Netwerk voor Kwaliteitsmanagement (NNK), uit handen van Gerard Berendsen.
Met zijn bijdragen heeft Huub niet alleen de mens als kwaliteitsfactor op de kaart gezet, maar vooral bijdragen geleverd aan het theoretisch fundament van kwaliteitsmanagement.
Onvermoeibaar en vriendelijk blijft Huub de dialoog zoeken over kwaliteitsmanagement, in combinatie met de veranderkunde in de praktijk. Hij houdt het gesprek gaande via het Sigma Platform, onder andere in het dossier kritische kwaliteitskunde.
Wij nodigen de lezers van het Platform Sigma uit te reageren op twee stellingen van Huub Vinkenburg:
‘Kwaliteitskunde is geen vak en als het al een vak is, is het een heel mager vak.’
‘Dienstverlening valt moeilijk te meten vanwege complexiteit en ambiguïteit.’
In de dossiers ‘Is kwaliteitskunde wel een vak?‘ en ‘Dienstverlening is moeilijk te meten’ vindt u de reacties op deze stellingen.
U kunt reageren in het veld hieronder of u mailt uw bijdrage aan Maud Notten, hoofdredacteur