De begrippen visie en missie worden nogal eens door elkaar gebruikt. Het zijn echter verschillende begrippen. Een missie is een afgeleide van de visie. Bovendien...
Een eenvoudig uitleg over iets dat meer dan ingewikkeld is. Het woord valt namelijk niet meer weg te denken uit gesprekken in tal van organisaties: complexiteit....
Het nieuwe economische landschap tussen profit en non-profit is hard in beweging. De echte impact ervan en de schaal die deze tussenruimte nog verder aanneemt,...
De meeste businessmodellen groeien in het begin kort maar explosief, gevolgd door een lange periode van lineaire groei, als ze al groeien. Het hoeft echter...
Dit is het vierde en laatste inhoudelijke artikel in de reeks over duurzame waardecreatie. In het introductie-artikel dat vooraf ging aan de vier inhoudelijke...
Om een sterke portfolio te ontwerpen en te onderhouden moet je een duidelijke richting aangeven. We noemen dit strategische sturing en het bestaat uit het...
Van oudsher hebben de grootste bedrijven pijplijn-businessmodellen gebruikt om uit te groeien tot wat ze nu zijn. In amper tien jaar tijd, echter, kaapten...
In de psychologische benadering lijkt het alsof er steeds sprake is van een situatie waarin een individu zelfstandig kan beslissen. De praktijk wijst uit...
Dat Bitcoins in opmars zijn, mag wel duidelijk zijn. Daarbij worden ze voor bedrijven ook steeds belangrijker nu Bitcoins een wettig betaalmiddel is. We zetten...
Kijkt u naar het klantenbestand van uw organisatie, dan kunt u vier groepen klanten met een verschillende mate van tevredenheid en bijbehorende emoties onderscheiden....
De wetenschap is duidelijk, om de klimaatdoelen van Parijs te halen, moeten we de uitstoot van broeikasgassen tegen 2030 minstens halveren. En tegen 2050...
Een belangrijk kenmerk van een marketplace is dat je meerdere partijen bedient. Denk aan de afnemer en de leverancier, de koper en de verkoper, de vrager en...