Regelmatig krijg ik de vraag: ‘Wat is de potentie van de platformeconomie?’
Het enige juiste wetenschappelijke antwoord is: it depends. De belangrijkste
variabele...
Sinds een jaar is de wereld in de ban van het coronavirus. Van experts, politici, bestuurders, ondernemers en betrokken burgers tot Arjen Lubach, allemaal...
Bijna elk gedrag begint met een prompt. Jouw online invloed dus ook. In dit artikel bespreken we wat een prompt precies is en hoe je als gedragsontwerper effectieve...
Organiseren is niets meer of minder dan het realiseren van de waarde(n)belofte door een organisatie of een configuratie van partijen. Maar hoe creëer je...
Klantsegmenten definiëren de verschillende groepen mensen of organisaties die een onderneming wil bereiken en bedienen. Klanten vormen het hart van elk...
Platformen bieden bestaande organisaties grote kansen. En bedreigingen. Hoe kun je als bestaande organisatie met een bestaande business en belangen succesvol...
Ik hoor je denken: leuk die gastvrijheid, maar wat levert het op? Vergt klantgericht zijn niet genoeg moeite? Succesvolle bedrijven zijn altijd op zoek naar...
In de eerste week van 2021 was het effect van het meest recente, Amerikaanse stimuluspakket op de markten zichtbaar. Miljoenen Amerikanen ontvingen een cheque...
Geen enkel bedrijf is onoverwinnelijk. Wie nog het dichtst in de buurt komen, zijn de bedrijven die zichzelf steeds opnieuw uitvinden als ze met disruptie...
De begrippen visie en missie worden nogal eens door elkaar gebruikt. Het zijn echter verschillende begrippen. Een missie is een afgeleide van de visie. Bovendien...
Een eenvoudig uitleg over iets dat meer dan ingewikkeld is. Het woord valt namelijk niet meer weg te denken uit gesprekken in tal van organisaties: complexiteit....
Het nieuwe economische landschap tussen profit en non-profit is hard in beweging. De echte impact ervan en de schaal die deze tussenruimte nog verder aanneemt,...