Met veranderingen hebben vrijwel alle organisaties en medewerkers te maken. Maar hoe verander je nu effectief? Of beter: hoe zorg je dat het gedrag van mensen...
De tien stappen naar projectsucces zijn gebaseerd op de ervaring met honderden grote en kleine projecten en op de relevante literatuur. Hierbij past wel een...
De bedoeling van diepgaand luisteren is om het gesprek en daarmee de connectie met een ander te verdiepen en te versterken, en zo helder te krijgen wat er werkelijk...
De SWOT is in de eerste plaats een analyse-instrument of -model. Management, en dus ook strategisch management, neemt vaak zijn toevlucht tot modellen en...
Een conflict op zichzelf hoeft niet verkeerd te zijn, want het kan kansen bieden in organisaties. Maar dan moet er wel minder handelingsverlegenheid zijn....
Onderhandelen is een gesprek tussen twee of meer partijen die (ogenschijnlijk) tegengestelde belangen tot een oplossing willen brengen. Wederzijdse afhankelijkheid...
Gastvrijheid wordt vaak ervaren als het warme en welkome gevoel dat je krijgt als je een bedrijf binnenkomt, maar het is veel meer dan dat. Het gaat om de totaalbeleving,...
De customer journey map is een visuele presentatie van alle contactmomenten die een klant met de organisatie heeft. Het geeft inzicht in hoe de klant het gehele...
Het instroom-, doorstroom- en uitstroomproces (IDU-proces) start bij de HR-afdeling en vormt een rode draad in de dagelijkse werkzaamheden van de HR-afdeling....
De klantwaardecreatiestrategie bepaalt uiteindelijk hoe de organisatie er van binnen uitziet. Dat houdt in dat de structuur, de cultuur, de competenties...
Enig idee hoe vaak je onderhandelt? Per dag, per week, per jaar? Onderhandelen wordt vaak geassocieerd met grote en zwaarwichtige thema’s, zoals internationale...
Door snelle ontwikkelingen in technologie en communicatie wordt het makkelijker voor bedrijven om een markt te betreden. We spreken van disruptie als een...