Kwaliteitsmanagement3 cruciale vragen bij productontwikkelingBeth Comstock, vice chair innovatie bij General Electric, stelt drie vragen bij de ontwikkeling van nieuwe producten en diensten die […]...
KwaliteitsmanagementKwaliteitsmanagement in tijden van de plug & play-organisatieDe afgelopen decennia hebben organisaties zich steeds meer gespecialiseerd. Ze zijn steeds meer gaan samenwerken met toeleveranciers en ketenpartners....
KwaliteitsmanagementKwaliteitsinstrument: Box & Whisker GrafiekDe Box- en Whiskergrafiek biedt overzicht van data uit verschillende bronnen. Het laat variatie en grootte zien in één grafische […]...
KwaliteitsmanagementBoekbespreking: 8D problem solving explained‘De beste manier om fouten te voorkomen, is door ervan te leren. De 8D-probleemoplossingsmethode helpt daarbij.’ Dat zegt Chris P. […]...
KwaliteitsmanagementWeerstand? Verklaar de ander voor GEC!‘Voel je weerstand bij een medewerker? Verklaar hem voor GEC! Geef hem gelijk in zijn Emotie en Corrigeer dan op […]...
Kwaliteitsmanagement10 tips voor teamleiders‘Van alle functies die we in teams aantreffen, is die van de teamleiders het lastigste. Het is de leider die […]...
Kwaliteitsmanagement11 richtlijnen om te leiden in een digitale wereldDe meeste managers, executives en commissarissen weten en beseffen onvoldoende wat er allemaal voor nodig is om leiding te geven […]...
KwaliteitsmanagementSurvivalkit voor hoogopgeleiden: 3 misverstanden en 3 learnings over de chefOké. Iedereen wil opschuiven richting het terrein van de chef om de bots voor je, achter je en naast je te […]...
KwaliteitsmanagementJacques Pijl: Strategie-executie vraagt om goed procesmanagementStrategische ideeën hebben organisaties meestal genoeg maar het gaat vaak mis bij de uitvoering. Er is te weinig ‘executiekracht’. In […]...
Kwaliteitsmanagement15 typen experts in procesmanagementUit onderzoek blijkt dat we verschillende typen experts in procesverbetering kunnen onderscheiden. Ieder met zijn plussen en minnen, maar je […]...
KwaliteitsmanagementPROM-toolbox: kwaliteit van zorg metenOm te meten hoe patiënten hun gezondheid ervaren zijn er vragenlijsten, zogeheten Patient Reported Outcome Measures (PROMs). Hiermee is de […]...
KwaliteitsmanagementHet nieuwe klanttraject: vijf A’s en drie O’sEen van de eerste raamwerken om het klanttraject te beschrijven is AIDA: attention, interest, desire en action (aandacht, interesse, wens […]...
KwaliteitsmanagementDe paradox tussen loyaliteit en integriteit bij DefensieDefensie stond de laatste tijd flink in de spotlights. Minister Hennis en commandant der Strijdkrachten Middendorp traden af na een […]...