Twee kapers op de kust
Doen we de goede dingen? Dingen doen we toch wel, of we ze als goed betitelen is een tweede. Wat […]...
De sfeer binnen eHomes is er niet beter op geworden. Het bedrijf is inmiddels meer dan een half jaar met KPI’s aan de slag en dat leidt niet tot de gewenste uitvoering van de strategie. Hoofd HR Evelien heeft regelmatig medewerkers op haar kantoor die het allemaal maar niets vinden.
Iedereen dekt zich in als er zaken misgaan en om risico’s te vermijden tracht bijna iedereen zich te beperken tot zijn of haar taken. ‘Dit is niet mijn verantwoordelijkheid, mijn KPI’s gaan goed’, is een uitspraak die regelmatig wordt geuit. Het lijkt alsof iedereen vindt dat de eigen prestatie wordt geleverd, maar dat de optelsom niet leidt tot het gewenste resultaat. En dat is ook terug te zien in de resultaten. Vincents humeur wordt met de dag slechter. ‘We zijn onze voorsprong aan het verliezen.’ Zonde, want met de nieuwe technologieën kunnen we schitterende oplossingen op het gebied van veiligheid, bedieningsgemak en comfort in elk huis aanbieden. Oplossingen die we, doordat we alles op basis van draadloze protocollen opzetten, gemakkelijk kunnen installeren in zowel nieuwbouw als bestaande huizen. Dat laatste is echt een doorbraak. Nu kan een basisinstallatie binnen een dag worden verzorgd en zijn er minder spullen nodig. Hierdoor is de markt voor intelligente huizen ineens vertienvoudigd. Om deze kansen te kunnen verzilveren is de strategie opgesteld. Die stokt nu in de uitvoering. Waar KPI’s de organisatie zouden moeten helpen, leidt het tot een Kolossaal Prestatie Infarct."*" geeft vereiste velden aan