Dat zoveel organisaties moeite hebben snel en slagvaardig te reageren, wordt vaak veroorzaakt door hun verslaving aan perfectie. Het dwangmatig en obsessief...
In elke organisatie komen managers werknemers tegen die irritant zijn en waarmee zij totaal niet overweg kunnen. Oppervlakkig gezien kan met een team dat...
Aangenomen wordt vaak dat er drie redenen zijn dat vrouwen ondervertegenwoordigd zijn in managementfuncties: ze zijn niet capabel, ze zijn niet geïnteresseerd...
Ideaal gesproken draagt innovatie bij aan zowel het sociale beleid van het bedrijf als aan de winstgevendheid. De twee doelen zij in de praktijk lastig te combineren....
Customer management is de nieuwe discipline van verbinding. Aan het woord is Hanny Philipse, ceo van Philipse Business School en de School for Customer Management....
Procesmanagers zitten volgens Menno Lanting in een dubbele spagaat. Ze hebben al veel last om uit te leggen wat ze nu precies doen. En nu moeten ze ook nog eens...
Managen blijft lastig en is vooral een zaak van praktijk maar de neurowetenschap kan managers wel helpen beter personeel aan te sturen. Na veertien jaar onderzoek...