Waarschijnlijk had je al een idee toen je startte met dit stappenplan (uit het boek Van idee naar start-up). Een idee om een probleem op te lossen bij een specifieke...
‘Veranderen vraagt van ons dat we meer moeten doorgronden van wat er gaande is en dat we dat boven het vinden van oplossingen moeten stellen.’ Dat zegt Wouter...
Organisaties die het meest baat hebben bij duurzame (organisatie)verbeteringen, zijn de grote bureaucratieën die door fusies niet meer op een menselijke...
Lomp gedrag en intimidatie zijn schering en inslag op de werkplek. Wijze leiders zoeken uit hoe ze hun teams en hun organisatie gezond kunnen maken op dit gebied....
Een topteam heeft de neiging de onderlinge verschillen niet zo groot te laten worden dat er spanningen ontstaan die het voortbestaan van de groep zelf, of het...
Door digitalisering kunnen gebruikers op een hele diverse manier betrokken worden bij vrijwel elk proces in de organisatie en de gehele waardeketen: van...
Wat is het prestatieniveau van jouw team? Aan welke knoppen kun je draaien om de prestaties van jouw team te verbeteren? In zijn nieuwe boek Teams in flow geeft...
Middenmanagers zijn de verbindingsofficieren van hun organisatie. Over het algemeen verstaan we onder middenmanagers de groep managers tussen directie...
Segmenteren is het op basis van criteria indelen van de markt in groepen klanten die min of meer gelijke behoe en hebben en hetzelfde koopgedrag vertonen....
Veranderaars moeten kijken naar hun eigen rol in de organisatie. Dat zegt journalist en schrijver Joris Luyendijk die een college geeft in de reeks Veranderkunde:...