Denk aan geleverde waarde als klantenbenefits (voordelen) die worden gecreëerd door ‘bundels’ van diensten of producten. Het vermogen om uitzonderlijke...
Afspraak is afspraak! Ik hoor het mezelf regelmatig zeggen. Maar in de praktijk is afspraak helemaal geen afspraak. Ik heb zelfs moeite om me aan de afspraken...
De ervaringswereld zou je kunnen beschrijven als lokale werkplaatsen waar het werk gedaan wordt. In de ervaringswereld gaat het om het klaren van de klus....
De belanghebbenden-inventarisatiekaart is een instrument voor het identificeren van de meewerkende en tegenwerkende partijen bij een veranderingstraject...
‘Wat is er klaar als het project klaar is? Als je dat niet goed definieert, maakt het geen donder uit welke projectmanagementmethode je kiest.’ Organisatieadviseur...
De cloud maakt organisaties wendbaarder en sneller. Steeds meer bedrijven maken ICT een integraal onderdeel van hun bedrijfsvoering. ICT wordt daardoor...
Het bestaan van organisaties vanuit economisch perspectief staat onder druk als gevolg van globalisering, veranderende arbeidsverhoudingen en sociale...
Modern risicomanagement heeft nog steeds vier klassieke valkuilen. Die zijn niet nieuw, maar wel actueel. Fascinerend, hoe velen – inhoudelijke professionals,...
Het is lastig om de neuzen van managers allemaal dezelfde kant op te laten wijzen als er geen duidelijke strategie is. Er moet een gedegen strategie zijn die...