Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het...
Zelfs aartsvader van de continue verbetering Toyota focust naar eigen zeggen soms onvoldoende op leren. In de praktijk zijn er ook in lerende organisaties...
Ik herinner me een moment een paar jaar geleden dat ik in vergadering zat. Een belangrijk veranderinitiatief stond op het punt te worden gelanceerd. De CEO...
Een excuus alleen is niet genoeg als u echt te ver bent gegaan. Bedenk dat uw kansen zich altijd kunnen keren. Zet daarom recht wat u fout heeft gedaan en hoop niet...
Bedrijven moeten hun businessmodel voortdurend tegen het licht houden.Want anders missen ze vroeg of laat de boot. Maar hoe doe je dat? Denk als een designer...
Iedereen weet dat veranderingen steeds sneller gaan en ingrijpender worden. Met empowerment medewerkers in staat te stellen om slagvaardig op te treden...
Om ons heen zien we allerlei netwerken ontstaan. Of het nu gaat om gezondheidszorg, de inrichting van de publieke ruimte of om vernieuwing in het onderwijs,...
Voor succesvolle innovatie is interactie tussen verschillende personen uit verschillende delen van een bedrijf nodig. Verschillende onderdelen van een...
Ondanks de start van de vakantieperiode wisten jullie Management Impact goed te vinden. Het artikel dat het best gelezen werd in juli was: Hans Vermaak: een...