OrganisatieDe vijf pijlers van responsief inspelen op giftig gedoeIn het boek Giftig gedoe op de werkplek zoomen we in op alle treden van de veiligheidscultuurladder. Dit artikel gaat […]...
OrganisatieEva Kwakman: ‘Het is nooit: regels zijn regels’Eva Kwakman brak als officier van justitie schuttingen af en wijst nu andere organisaties de weg naar de bedoeling: ‘Laat […]...
SamenwerkenVeel managers verliezen dagelijks een uur door slechte samenwerkingDe meeste managers (60%) hebben per dag drie of meer vergaderingen en werkoverleggen. Die besprekingen verlopen niet altijd efficiënt. Ongeveer […]...
LeiderschapEen nieuw imago voor empathisch leiderschapOnterecht wordt empathie nog weleens op een hoop gegooid met termen als slap, zacht(aardig) of emotioneel. Terwijl empathie juist de […]...
Ingezonden berichtenConflictmanagement op de werkvloerConflicten op de werkvloer zijn onvermijdelijk. Verschillende persoonlijkheden, werkwijzen en belangen kunnen botsen, wat kan leiden tot conflicten...
Ingezonden berichtenVoordelen van een zakelijk telefoonnummerWanneer je een eigen bedrijf hebt, dan is het natuurlijk van belang dat je bereikbaar bent. Niet alleen voor de […]...
VerandermanagementDe kunst van het interveniërenInterventies zijn concrete activiteiten die de effectiviteit van een organisatie helpen vergroten en veranderingen ondersteunen. Tijdens veranderprocessen...
StrategieDe lijnmanager als talentmanagerEr is de laatste jaren een verschuiving naar wat men inclusief talentmanagement noemt. Een belangrijk element hierbij is dat managers […]...
VerandermanagementDoen moet je doenDe meest voorkomende valkuil waar je in kunt stappen als je iets wilt bereiken, klinkt misschien raar, maar het is […]...
Persoonlijke groeiOptimisme: paplepel of ontwikkelbaar?Voor sommige mensen lijkt het als vanzelf te gaan: overal de positieve kant van inzien, kansen benutten, een stralend humeur […]...