Twee kapers op de kust
Doen we de goede dingen? Dingen doen we toch wel, of we ze als goed betitelen is een tweede. Wat […]...
Airbnb, Dropbox en LinkedIn, je kent ze wel. Hun websites zien er goed uit en hun diensten zijn tot in de puntjes uitgewerkt. Als je niet beter wist zou je zeggen dat het alijd als zo geweest is. Deze bedrijven, en talloze anderen hebben echter een lange geschiedenis van vallen en opstaan, van experimenteren en leren. Meer dan eens hebben ze gefaald, om vervolgens succes te boeken. Het Minimum Viable Product (MVP) is een fundamenteel begrip in deze experimenten. Maar één op de twintig nieuwe producten is een succes!
Sta daar maar eens bij stil … het grootste deel van de nieuwe producten faalt. Stuk voor stuk producten die zijn ontwikkeld door bedrijven met grote budgetten, de knapste koppen, de nieuwste technologieën en de beste patenten. Daar ligt het niet aan. Waar ligt het dan wel aan? Veel bedrijven wachten veel te lang voordat zij een product lanceren. De klant wordt pas met het product geconfronteerd als het in de ogen van de maker ‘af’ is. Dan is het erop of eronder, in 95% van de gevallen helaas eronder."*" geeft vereiste velden aan