De wereld blijft ook volgend jaar gewoon doorveranderen. Al is het alleen maar omdat millennials een steeds grotere sociale en economische rol spelen.
Met de toenemende invloed van millennials, wordt de rol van technologie en persoonlijk succes groter. En dat maakt dat de volgende businesstrends, die allang gaande zijn, volgend jaar alleen maar sterker worden.-  Tools voor niet-technische ondernemers om techproducten te bouwen. Elk jong bedrijf – met jonge chefs – heeft tegenwoordig technologie meer nodig dan ooit. Al is het maar een CMS-platform als WordPress.
- Tools die helpen met personal branding. Online personal branding wordt alleen maar nog meer trending. Ook personal branding voor bedrijven, om hun individualiteit te versterken en ze te onderscheiden van concurrenten.
- Training op afstand van medewerkers. Millennials willen continu leren en hun vaardigheden ontwikkelen – dus ook als ze thuis of op locatie werken.
- Bedrijven omarmen millennials. Millennials zijn volgens Census Bureau nu de grootste bevolkingsgroep in de VS, en de babyboomers gaan en masse met pensioen. Voor de meeste bedrijven zijn millennials nu de belangrijkste target, dus zullen ze hun behoeften moeten gaan vervullen.
- Meer bedrijven te koop. We gaan in 2017 veel vaker zien dat bedrijven van babyboomers worden overgenomen, gedemonteerd en vernieuwd door millennials.
- Producten die voeding tracken. Millennials zijn zeer met hun gezondheid en voeding. Verwacht een explosie van fitness-apps en -software.
- E-commercetools. E-commerce blijft groeien, wat de vraag naar e-commercetools vergroot.
- Verbinding met in plaats van verkoop aan klanten. Het grote voorbeeld is Uber, dat het grootste taxibedrijf is geworden zonder over eigen materiële activa te beschikken. Uber is deed het door klanten te verbinden met producten en diensten in plaats van die rechtstreeks aan ze te verkopen. Dat gaan we ook in 2017 steeds meer zien.
- Op persoonlijke sterke punten gebaseerde leiderschapstraining. In plaats van iedereen dezelfde vaardigheden aan te leren, gaan bedrijven zich meer richten op de persoonlijke sterke punten en talenten van afzonderlijke medewerkers en de ontwikkeling daarvan – en minder op ‘correctieve’ leiderschapstraining.
- Vergroening van producten en diensten. Millennials houden van groen. Duurzaam. Biologisch.