MasterCard is een globale financiële reus met een personeelsbestand dat grenzen passeert. In deze blog laten we je zien hoe Strategyzer en MasterCard samenwerkten om een gemeenschappelijke taal te creëren voor business modelling voor de meer dan duizend mensen in de organisatie. Het resultaat: een personeelsbestand dat waarde kan creëren voor het bedrijf.
Een gemeenschappelijke taal was het doel; de mogelijkheid voor teams binnen het gehele bedrijf (en over de wereld) om dezelfde taal te spreken als het ging om waarde creëren voor het bedrijf. Als je een gemeenschappelijke taal voor een bedrijf wilt creëren, moet je de organisatie aan boord krijgen. Dit betekende dat teams productiever konden zijn in de communicatie en de ‘bla bla’ weg zouden kunnen nemen uit strategiediscussies. Vergaderingen bieden immers kansen om over iets te praten, in plaats van alleen tegen elkaar te praten.
Het Business Model Canvas (zie boek Business Model Generatie) werd gezien als een manier om het bedrijf meer discipline te geven over hoe waarde te creëren voor zowel de consument als het bedrijf.
Lees hoe Mastercard de uitdaging aanging